دنا سفيد پوش شد
 
بيشتر بدانيم
18 دی 1389برچسب:دنا, :: 14:6 ::  نويسنده : پرويز حضرتي

 مردم شهرهای یاسوج و سی سخت صبح شنبه پس از مدتها کوهها و کوه پایه های دنا را سفیدپوش دیدند.

پس از مدتها انتظار و پس از گذشت 18 روز از زمستان 89، کوههای دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد سفید پوش شدند.

به گزارش خبرنگار مهر در یاسوج، مردم شهرهای یاسوج و سی سخت صبح شنبه پس از مدتها کوهها و کوه پایه های دنا را سفیدپوش دیدند.

این مسئله موجب خوشحالی مردم این استان به خصوص کشاورزان و دامدارانی شده که از خشکسالیهای سالهای اخیر خسارت فراوانی دیده اند.

شاید این نخستین بار باشد که بارش برف در این موقع از سال مردم شهرها و روستاهای بویراحمد و دنا را ذوق زده می کند زیرا عدم بارش مناسب در ماههای اخیر به شدت آنها را نگران کرده بود. مردمی که تنها با کشاورزی و دامپروری گذران زندگی می کنند.

بزرگترها که گرد سفید پیری بر سر و صورتشان نشسته می گویند تاکنون سابقه نداشته که دنا در این فصل از سال لخت باشد و همیشه در اوایل پاییز این کوه پرصلابت جامه سپید بر تن می کرد و گاهی تا پاییز سال بعد تکه ای از این رخت سفید را با خود به یادگار داشت.

اکنون دنا دامن سفیدش را بر کوهها و کوهپایه های خود پهن کرده تا چشمه ها بجوشند و رودها بخروشند و دشتهای تشنه جنوب را سیراب کنند و تکه نانی بر سر سفره مردمان جنوب بگذارند.

بارش باران و برف بامداد امروز(شنبه) در مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.
 
 
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمي و آدرس mozafar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

��





نويسندگان